mandag den 1. august 2011

Pandekager

Ungerne er tosset med pandekager, så det måtte der jo laves et par dage i ferien. Det er ingen sag med det rigtige køkkenudstyr ; min undværelige røremaskine og pandekagepanden.








Jeg har efterhåndet prøvet en del forskellige opskrifter. Denne er blevet favorit, da den er så nem og hurtig. Har fundet opskriften på nettet og selv added lidt bagepulver, det giver dejlige luftige Rasmus klump pandekager. Min kære svigermor Pia laver de mest fantatiske pandekager, men hendes opskrift er lidt på slump og det er jeg slet ikke rutineret nok pandekagebager til endnu. Det er dog fra hendes "opskrift" jeg har tilføjet bagepulveret. 




Ingredienser:
  • 200 g mel
  • 5 dl mælk
  • 3 æg
  • 1/4 tsk. salt
  • 1 tsk. sukker
  • 50 g smør (til bagningen)
  • 1 spsk olie 
  • 1/2 tsk bagepulver 

Doblede opskriften og så var der også til brunch dagen efter. Et hit hos ungerne



Ingen kommentarer:

Send en kommentar